lördag 23 mars 2013

Spin of hope till schlager!!!

Klockan 15.00 var det dags för mig att ta mig an den första av mina två timmar spinning till förmån för barncancerfonden. Passet leddes av en kvinna som bjöd på en hel del filmmusik. Och när det kom musik från Grease blev det givetvis hög nostalgifaktor för en medelålders Fröken. Jag  kom genast ihåg hur cool och snygg John Travolta var. Var nog lite kär i honom när filmen släpptes.

Nästa pass leddes av en man som glatt deklarerar att detta är ett schlagerpass - nu blev det lite traumatiskt för mig! Schlager och cykling hör inte ihop, i min värld. Cyklar gör man till rock! Ge mig Street Dogs, Clash, Kiss, Airbourne med flera och jag trampar - men schlager? Schlager sjunger man med till, på ett dansgolv, när man druckit något annat än sportdryck!!! Ja - det händer att jag dricker något annat än sportdryck.

Kan meddela att jag var toksvettig efter schlagerpasset, ledaren hade inga pauser till skillnad mot passet innan där lugna partier var inlagda. Här var det kör till du dör! Så jag kanske får omvärdera det där med schlager lite.....??

I kväll ska vätskebalansen återställas tillsammans med andra glada cyklister på lokal.

2 kommentarer: