fredag 22 mars 2013

Cykelresa?!

Klockan 1 natt började coachens mobil att pipa - väckningssignal. Ja, jag vet - det är galet. Vem går upp klockan ett en vardagsnatt om man inte måste?

Det var inte bara coachen som skulle upp utan även jag! Jag hade nämligen fått den tvivelaktiga äran att skjutsa coachen, hans cykel och diverse packning till Stockholm mitt i natten. För kvart över tre skulle bussen till Misano avgå från Klarabergsviadukten i Stockholm för cykeltours årliga påskresa. När vi anlände till Stockholm halv tre stod det REDAN ett gäng frysna cyklister där (-9 grader) och verkade glada och lyckliga över att få gå upp mitt i natten för att få sitta på en buss i 23 timmar. GALET!!! Vad gör cykling med människor???

Men, efter min hjälte insats som chaufför i natt borde jag ha en massa fördelar att vänta mig från coachen när han kommer hem igen! Frågan är bara vad jag ska prioritera!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar