torsdag 21 mars 2013

Har blivit med blogg

Oj och oj.... Vad har jag nu gett mig in på? Vem kommer att läsa en blogg om en medelålders Frökens vedermödor i cykelsadeln? Ja den som gör det kommer att lära känna mina cyklar:

Miss C - en strålande vacker Corratec. Som kom in i mitt liv förra året. Full carbon och väldigt "racig".

Då fick hon ersätta min första cykel - den Roséfärgade en Canyon med en speciell färg som fått många att reagera. Men, det är mycket viktigt att komma ihåg att hon är roséfärgad och INTE rosa!
Det finns en tredje cykel i mitt liv - CC - en cross från corratec som brukar få rulla tidig vår och sen höst. Även det en riktig snygging om jag får säga det själv och det är får jag. Det är värre med hon som står och håller i cykeln.





Mitt cyklande började på grund av att jag träffade en cykelnörd - Coachen. En man som cyklade och cyklade och cyklade. Jag förstod inte vad som lockade med detta. Men, efter ett år så frågade jag om jag fick prova och veckan efter satt jag på en Bianchi med fötterna fastsatta i pedalerna och trampade mina första tre mil. Sedan dess har det blivit många mil. Mil när jag svurit, frysit, svettats, tvärdött och njutit! Helt galet med andra ord.

6 kommentarer:

  1. Så roligt! Jag kommer definitivt att följa CykelFröken. :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vad kul..... Då har jag EN läsare!

      Radera
    2. Men hallå! Då måste du ju vara med på cykelbloggar.se väl? :-D

      //Fritz

      Radera
    3. Nej - tänkte att kanske någon som inte redan var "frälst" skulle kunna hitta hit!

      Radera
  2. Nörd å nörd, look who´s talking;)

    SvaraRadera