söndag 24 mars 2013

Hur såg det ut i början?





När jag började cykla en gång i världen, på coachens sons Bianchi, så hade jag ingen aning hur viktigt det är med carbon, cykelbyxor, tröjor, hjälmar och annat. Det syns mycket klart och tydligt på bilden (ovan) som är tagen på en av mina allra första cykelturer någonsin. Nu skulle jag ALDRIG ha de cykelbyxorna (coachens för övrigt) med den jackan till en grön cykel. USCH och FY! Och coachens tröja på den andra bilden är inte heller direkt klädsam. Tyvärr måste jag dock erkänna  att det i början av min cykelkarriär (låter tjusigt)  finns det fler avslöjande bilder på min brist på cykelstil! Får skylla på att jag inte begrepp bättre och dessutom lånade coachens grejer i brist på egna!


Det hela blev lite bättre när jag köpt den Roséfärgade. Insåg att en så fiiiiiiiin cykel krävde lite av sin cyklist. Men, då uppstod ett annat problem! Vad passar till en Roséfärgad cykel? Ja, svart, vitt och möjligen lite blått. Så det blev min standardutrustning.

Under en period blev jag med MTB - kom dock fram till att det där med att åka över stockar och stenar inte riktigt var min grej. Var helt enkelt för FEG!! Även om det kunde var lite mysigt att komma ut på cykel även när racer inte var aktuellt. Men, det blev lite väl mycket blåmärken. Det fanns en fördel med min MTB färgerna :-) Den var vit och blå. Och det gjorde det mycket enkelt för mig när det gällde kläder. Färgskalan fanns redan i min cykelgarderob.


Ska avsluta med att visa upp hur det ser ut idag.... Dels när jag åker på CC men även en bild från min cykling i Spanien i februari i år på lånecykel. Och även om du som läsare inte tycker det - så tycker jag i alla fall själv att stilen har förbättrats ganska rejält på de här fem åren :-)



2 kommentarer:

  1. Påstår du att mina kläder inte är fina;-)

    SvaraRadera
  2. Nej - skulle jag aldrig våga säga! Jag säger att de inte var klädsamma på mig till den cykeln :-)

    SvaraRadera