lördag 30 mars 2013

Påskstyrka



Glad Påsk!

Igår blev det ingen träning utan en härlig promenad i vårsolen på jakt efter vårtecken och jag hittade några i alla fall. Men, idag är det slut på vilan - tillbaka till träning. Solen skiner vilket borde innebära att det naturliga valet för en cykelfröken skulle vara en cykeltur. Men, dels blåser det rejält (jag avskyr rejäl blåst) och dels har jag en tvätttid inbokad, så det fick bli styrketräning istället.

Coachen har utrustat mig med skivstång, vikter och en bra träningsmatta. Bara så att ni vet så räknas detta som "romantiska" presenter. Han brukar dessutom med jämna mellanrum övervaka mig när jag kör ett pass och påpeka att det är dags att köra med tyngre vikter. Man ska inte träna i bekvämlighetszonen brukar jag får höra. Själv gillar jag bekvämlighetszonen :-) den är trevlig!!!

Med en bra musiklista på spotify och dessa redskap kan man få en bra genomkörare utan att behöva gå till ett gym, vilket passar mig perfekt! Jag gillar nämligen att träna hemma och anser att fördelarna är:

  • ja slipper ta sig iväg (=spar tid)
  • skönt efteråt, när jag inte behöver gå ut svettig eller med blött hår
  • får lyssna på min egen musik hela tiden
  • slipper trängas med andra.
Dagens pass blev bra! Coachen skulle eventuellt ha muttrat om att det börjar bli dags att skaffa lite tyngre vikter till vissa övningar. Men..... det han inte ser lider han inte av!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar