måndag 25 mars 2013

Prylar prylar och åter prylar....

Cykling är en riktig prylsport, vilket borde få fler medelålders kvinnor att satsa på den. Det är helt OK att köpa cykelskor, cykelkläder och prylar till cykeln utan att mannen i ens liv (som också är cykelnörd) säger ett endaste litet ont ord om detta. Tvärtom han uppmuntrar shoppingen.

De vita skorna till höger impulsköpte jag för någon vecka sedan. Jag har länge velat ha ett par vita skor för att de skulle passa bättre till cykeln - för en icke invigd kan detta låta galet! Mina svarta Sidiskor är snygga men, ett par vita, till Miss C, skulle vara toppen. Fick syn på dessa i en butik (var inte där för att köpa cykelskor) och kunde inte motstå att prova dem. Efter lite provande sa coachen - slå till! Varför tvekar du? Va! Snacka om lycka för en skogalning som mig att bli uppmuntrad att köpa nya skor! Tror att det finns fler kvinnor som skulle älska det!

Däremot har jag lite svårt för det här med att köpa grejer till cykeln. Flaskställen som jag har på cykeln är av carbon (=svindyr plast). Skulle aldrig ha köpt dem själv även om de är snygga och läckra. Men, då tycker coachen att det är roligt att "pimpa" min cykel lite, och så då köper han dem till mig!

Som jag säger - cykling är sporten för dig som gillar att shoppa!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar