onsdag 1 januari 2014

Blicka framåt!

2014 - hör ni hur spännande det låter? Någon kanske fnyser lite föraktfullt nu och tänker: "Stopp nu fröken vad är det för spännande med ett årtal?" Ja, efter fyra dagar i sjuksängen med feber för både fröken och coachen är ALLT spännande, kan jag meddela!

Kan också berätta att varken fröken eller coachen är bra på att vara sjuka. Vi blir otåliga och börjar tjata om när vi kan börja träna igen! Och coachen är utan tvekan värst. Han ägnade gårdagen åt att "sura" över att han inte kunde trampa 8 mil på trainern för att få ihop 700 mil 2013. I jämförelse med honom är jag en mycket normal medelålders fröken.

Mer cykelfika
Den normalt "nördiga" medelålders fröken tänker fylla 2014 med en hel massa skoj:

  • Cykling, (ja givetvis), hoppas på runt 500 mil (458 mil blev det 2013) med många härliga fikarundor i trevligt sällskap. Och en del cykling utomlands, Spanien redan bokat.
  • Lopp, ja Skandisloppet ska klaras av i maj (sträcka ej bestämd.... vad än coachen säger). Undrar om någon av mina cykelkompisar ska vara med? Tjejvättern med "bästa" teamet M och PT (F) är också bokat. Något mer blir det säkert.... Hoppas våga mig på några Smacktempon på Mr M - det vore coolt och någon ska ha sämst tid också!
  • Annan motion, jag hoppas att kollegan A och jag kan hålla i våra "vidriga" tisdagsjoggar och sedan ska det bli styrketräning enligt PT instruktioner. Drömmer om is för att kunna åka långfärdsskridskor men det verkar bara bli en en dröm.
  • Musik, en konsert redan bokad där jag kan få "förvandlas" från präktig medelålders cykelfröken till rockfröken. Hoppas på fler chanser under året!
  • Skapa,  ja en del fotande och målande måste finnas med 2014.
  • Rockfröken
  • Massor av annat....
Före detta elever till mig som av misstag råkar läsa sin fd lärares blogg, skulle vid det här laget upprört ropa "Mål.... hallå! Du har inte skrivit ut några mål." Det upprörda hojtandet beror på att som fröken tycker jag att det är viktigt att mina elever sätter mål, tjatar faktiskt lite om det. En fröken bör leva som hon lär?! Eller?! Återkommer med mål - LOVAR!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar