måndag 6 januari 2014

Träning - färskvara

Ja, rubriken har inget nyhetsvärde för någon. Alla vet att träning är en färskvara och att tränar man inte så går det snabbt utför. Men, att det gick såååååå snabbt det hade den medelålders fröken förträngt!

Har inte tränat10 dagar, haft feber och ont i kroppen. Någon forma av influensa. Men, idag var det dags att komma igång igen! Det kändes motigt och jobbigt redan innan jag kom igång.

Här sitter det medelålders
vraket... Dagens pass var inte riktigt
så här jobbigt - men nästan.
Hade bestämt mig för PT passet "styrka helkropp". Innan jul började jag få lite flyt på detta pass till min stora belåtenhet. Nu var ALLT flyt borta. Varje övning var en kamp. Armarna darrade, ryggen protesterade, låren skakade och så vidare. Jag är ett medelålders vrak.

Detta medelålders vrak fick ett meddelande från sin unga PT på FB idag. Hon har börjat cykelträna - fy sjutton säger jag bara. Om hon börjar cykelträna nu kan det bara betyda en enda sak - hon tänker ge det här medelålders vraket en rejäl omgång på Skandisloppet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar