fredag 10 januari 2014

Stretcha = trist

Det där med att stretcha efter träning har aldrig riktigt varit frökens grej. Men, efter att fröken blev med PT har ett "trist" stretchprogram dykit upp. Programmet ska givetvis göras efter varje träningspass men helst ska jag tydligen göra det varje dag. Va! har ni hört något så galet någon gång? Vad ska det vara bra för?




Tydligen har jag lite korta och stela muskler på sina ställen och mot detta ska stretchen hjälpa - enligt frökens PT. Vad inte denna unga tjej inte inser är att jag är medelålders! Och är man medelålders är det naturligt att vara lite stel. Vem vill ändra på naturen? Helst inte när det är så himla trist att göra dessa övningar.

Tänkte på det idag när jag körde dem efter styrkepasset. Varför gör jag detta? Det känns som om jag inte gör någonting och inte märker jag någon skillnad.

Bortkastad tid? Ja, det är frågan. Vad tror ni?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar