onsdag 8 maj 2013

När blev fyra mil en "liten" runda?

Kortärmat och kortbent
Underbar temperatur ute så efter skolan idag fick det bli en "liten" runda. För första gången i år med korta byxor och kortärmat - härligt!

Ler trots vind
Mindre härlig var vinden som fick det att kännas som om jag stundtals stod still när den friskade i rakt framifrån. Medelålders fröknar och vind är inte någon bra kombination!

På dagens runda funderade jag på utvecklingen jag har gjort i cykelsadeln. Ja, även medelålders fröknar utvecklas - konstigt men sant. I början när jag cyklade var det STORT att komma ut och cykla tre mil själv. Dels var det långt med tre mil  för en fröken och dels var det läskigt att cykla själv.

Mängder av saker kunde inträffa, min medelålders frökenhjärna var full av katastrofer som att:
Vacker väg

  •  få punktering
  •  trilla
  • bli påkörd.
Alla dessa saker har jag nu klarat av. Punktering är inte kul men det ordnar sig oftast på något sätt, vurpor gör ont och kan ge "asfaltseksem" och att bli påkörd är något jag definitivt inte rekommenderar.

Inte helt grönt ännu
Nu oroar jag mig inte längre för "allt" innan jag ger mig ut trampar och fyra mil efter jobbet är en "liten" runda. När blev det så?




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar