måndag 15 april 2013

En listig liten sak

Idag är det ju stora däckbytardagen för alla "sega" bilister. Av med vinterhjulen och på med sommarhjulen. Coachen fixade faktiskt mina "redan" igår - otroligt bra framförhållning!

Cyklister har däremot inte någon speciell däckbytardag - utan det förbaskade däcket åker av och på lite då och då. I alla fall om man, som jag, får punktering med jämna mellanrum. Suck för punktering!


Eftersom medelålders frökenhänder inte är så starka - elaka människor skulle nog till och med kalla dem klena - är det tur att det finns "däckbortagare". Tre plastbitar som ihopsatta knappt tar någon plats alls i mina tjusiga meckburk. Sedan tar man isär dem och vips finns det en chans, även för en klen fröken, att kränga av däcket och sätta dit en ny slang.  En super pryl!!!



 Frågan är nu bara - när kommer "däckpåsättaren"?? 

Lika lite som medelålders frökenhänder är skapta för att kränga av däck lika lite är de skapta för att kränga på däck. Jag får ont, det tar tid, ibland är det i princip omöjligt - skulle kort och gott kunna sammanfatta det med ett enda ord VIDRIGT! Någon gång har jag övervägt att kasta hela "j-vla" hjulet i diket och gå hem.

Snälla - ge mig en "däckpåsättare"!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar