tisdag 13 augusti 2013

Intervaller - något har hänt!

Var cykelsugen när jag kom hem från jobbet men det fanns åtskilliga svarta moln på himlen - oroväckande för en medelålders fröken som INTE gillar att bli blöt när hon cyklar. Dessutom blir Miss C skitig och det är INTE heller kul.

Vad skulle jag nu göra? Frökenhjärnan gick på högvarv, och den kom på en plan! Det fick bli intervaller i Skölsta. Definitivt inte kul men fördelen är att det är nära hem - om regnet kommer - och att det är effektiv träning på kort tid. Att jag egentligen avskyr den här typen av träning där pulsen skenar och snoret rinner, fick jag bortse ifrån. Förresten det är konstigt ju mer jag flåsar ju mer snorar jag - inte speciellt "frökenlikt".

Körde sex varv = sex intervaller, klarade mig från regn vilket var skönt.

När jag kom hem jämförde jag pulskurvan med en från i våras. Det verkar som om min puls har sjunkit 3-5 slag vid riktigt ansträngning! Är det verkligen möjligt? Var det en tillfällighet, mesade jag eller.... Undrar just vem som kan ge mig en analys? Hjälp!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar