lördag 20 juli 2013

Blåsigt - igen

Ber om ursäkt för att jag åter igen döper ett blogginlägg till något som har med vind att göra. Erkänner direkt att den här sommaren har gjort mig fixerad vid VIND.
I lä bakom coachen

Coachen fick ut mig på en rejäl runda i blåsvädret. Det blev hela 71 km UTAN fika. Börjar kännas som en obehaglig vana att cykla mer än 6 mil utan fika. Jag pep "lite" vid ett tillfälle när jag hade problem att hitta "lä" bakom coachen. Men, det hjälpte inte! Bara att trampa på. Sedan blev jag på bättre humör när vi raskt tog in på två män som också trampade i motvinden.

I bocken i medvinden
Medvinden på hemvägen från Björklinge var såååååå skön. Och när jag la upp rundan på Strava blev jag QM (Queen of the mountain)  på två sträckor. Inte alls illa av en medelålders fröken. Tänker njuta lite av denna framgång i kväll.








Snart hemma!
Om jag ska vara helt ärlig, verkar det inte vara så många kvinnor i Uppsalaområdet som använder Strava, mot den bakgrunden är kanske inte min framgång så stor. Men, ett glas rosévin är det värt.




Och ett tips till er alla där ute - använd Strava. Det är kul och vill man inte jämföra sig med andra får man i alla fall koll på sina egna tider på olika sträckor.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar